Minden autós használja napi szinten
de általában még csak eszébe sem jut. Mi az?
Igen, a kipufogóra gondoltam. De mit is kell róla tudni?
A szerepe nem más, minthogy kivezesse a káros gázokat, anyagokat a belsőégésű motorokból az autó külső terébe, viszont egyes esetekben még státuszszimbólumként is tündökölhet az autó hátulján. Egy szép, sportosabb kocsi esetében még a látványt is feldobja. Nem beszélve a hangjáról.
Egyébként gondoltátok volna, hogy az első belsőégésű motort, másnéven az Otto-motort 1876-ban építették? Ezzel egyetemben gyakorlatilag már a 19 század második felében is nélkülözhetetlen alkatrész volt a kipufogó,
Mikor nem elég a klasszikus változat és ajánlott inkább a sportkipufogó?
Alapjáraton teljesítménynövelés céljából szoktak a csere mellett dönteni, hogy ezzel is csökkentsék az autó lefolytását, főleg hogy az 1990-es évek óta egyre több ország teszi kötelezővé a katalizátorok használatát, ami az autósportok nagy ellensége. Ebben az esetben szoktak nagyobb sportkipufogót választani, ami által csökken az áramlási ellenállás növelve a motor teljesítményét. Az ilyen autókat nem kell látni ahhoz, hogy tudjuk, hogy közeledik egy, már a hangjuk is tekintélyt parancsoló.
Ráadásul ha valakinek ez nem elég, annak vannak további lehetőségei is. Ilyen például a gázgyorsító középdob is, aminek a belső spirálos kialakítása által még gyorsabban távozik a káros anyag a kocsiból. Innentől kezdve már csak a megfelelő kipufogóvég kiválasztása van hátra és már szinte van egy teljesen új sportkocsid!
Te milyen kombináció mellett döntesz?